quarta-feira, 27 de outubro de 2010

Itamar


Engraçado mas quando eu estava semana passada no show do Seu Jorge eu pensei muito no Itamar Assumpção.
Hoje recebi umas fotos lindas de um show que rolou em São Paulo das Orquídeas. Queridas amigas, adoráveis garotas.
Elas estavam na última formação da banda do Itamar e agora continuam tocando as músicas dele.
Quando se fala em música dos anos 80 no Brasil todo mundo pensa nas bandas de rock que emplacavam um hit atrás do outro, mas algumas outras coisas também se moviam nas noites paulistas.
Esse show do Itamar na Funarte em 1983 foi um marco para mim. Eu era muito jovem e nunca tinha visto antes algo tão moderno, performático, inteligente e diferente.
Me apaixonei na mesma hora.

Funny but last week when I was at Seu Jorge’s concert I couldn’t stop thinking of Itamar Assumpção.
Today I got some photos of another great show that happened in São Paulo. The Orquídeas (Orchids), dear friends, adorable girls.
They were in the last band formation of Itamar and now they still playing his music.
When it comes to 80s brazilian music, everybody remember the new rock bands who scored one hit after another. Yah but there were more things moving around in the nights of São Paulo...
This concert at the Funarte theater in 1983 was amazing. I was there, I was very young and had never seem something so modern, intelligent and different before.
I feel in love right away and I never forgot it.

Nenhum comentário:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails